Teman Kome Weh....

Isnin, Jun 27, 2011

Kerajaan Negeri Selangor Salur RM2.5 Juta Usaha Kembang Ilmu Dan Seni



Monday, 27 June 2011 | Ruangan: Berita

SHAH ALAM 27 JUN – Kerajaan Negeri akan memperuntukan RM2.5 juta kepada persatuan penulis, penggiat seni budaya dalam usaha membantu mengembangkan aktiviti keilmuan, kesenian dan kebudayaan di negeri ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, bermula 1 Julai depan mana-mana persatuan terlibat boleh membuat permohonan daripada Kerajaan Negeri.

Menurutnya, perkara tersebut akan dibincangkan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) dalam masa terdekat untuk dibincangkan dengan Exco Negeri Selangor dan tindakan selanjutnya.

“Kerajaan Negeri bersetuju memperuntukkan tambahan bukan daripada bajet negeri tetapi hasil pendapatan Menteri Besar Incorporated (MBI) untuk membantu persatuan menjalankan usaha menggerakkan aktiviti ilmu, penulisan dan juga budaya.

“Kita juga hadkan sebagai satu usaha awal iaitu satu persatuan tidak boleh mendapat lebih daripada RM50,000 sebagai geran Kerajaan Negeri,” katanya pada sidang media selepas Perhimpunan & Konvensyen Penulis-Penulis 2011 di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) di sini semalam.

Perhimpunan tersebut diadakan selepas beliau merasmikan Hari Ilmu dan Gerakan Membaca Perdana Negeri Selangor dan Pesta Buku Selangor 2011 di SACC semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails