Teman Kome Weh....

Ahad, Januari 10, 2010

Terkini...bom mengebom..menular ke Taiping

Sunday, January 10, 2010


















Gambar dari star online..bulatan merah...botol bom petrol


hadapan pintu masuk ke sekolah
Terkini;Taiping .jam 10 pagi. saya bersama YDP di kuala sepetang dalam satu majlis,menerima maklumat bahawa adanya 2 buah gereja di baling bom petrol.Kami bergegas menuju keTaiping.
1.Gereja Taming sari berhadapan padang esplande,dibaling bom petrol.
Ketua paderi yang ditemui sdr Joshua Ong memberitahu kami,bahawa beliau seperti biasa datang kegereja pada pukul 7 pagi ,terkejut melihat kesan kebakaran dihadapan pintu,dan terdapat 2 botol kaca yg telah pecah.Beliau bergegas ke Balai Polis Daerah lebih kurang 100 meter dari Gereja untuk membuat laporan.

2.Satu lagi Taiping Catholic Church di Jalan Convent juga dibaling bom petrol.
Seorang Penganut kristian yg enggan dikenali memberitahu bahawa Bom Petrol juga dibaling hadapan Pintu masuk kesekolah Rendah Convent bersebelahan gereja itu.
DENGAN SELAMBA BELIAU MEMBERITAHU SAYA....U TAHU KAMI TAHU SAPA YANG BUAT INI KERJA .....aku konfius??????......walau pun ku mengerti....sambil senyum..


















gereja jalan Taming Sari..kelihatan botol...bom petrol


















Paderi Rev Joshua Ong

1 ulasan:

  1. Salam Rao Bkt Gantang. Aku Rao Gopeng, tolong link blog aku kek siko. Link aku ado kek gambar pengkiut blog iko. Terimo kasih yo

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails